dinsdag 23 november 2010

Mallacoota en Buchan

camping aan de haven dus niet onze camping
Het wat rustiger aan doen in Narooma werkt nog door. We ontbijten nog rustig en voeren de papegaaien en pas om 8.45 uur vertrekken we richting Mallacoota, een klein dorpje aan de kust. Het is er erg rustig in het voorseizoen. We staan op een camping even buiten de stad (jammer genoeg niet zo'n erg schone camping, de toilet en doucheruinte waren niet zo schoon). Het centrum is ongeveer een drie kwartier lopen en natuurlijk doen we dat ook. We bekijken het haventje, waar mensen zitten te vissen, waar een camping is waar de mensen zo dicht bij elkaar staan dat je met je hoofd bij de voeten van de buurman komt als je in bed ligt en waar we pelikanen in in het water zien drijven.

kangeroe langs de weg
 Als we weer terug lopen zien we langs de weg ineens een kangeroe gras eten. We pakken snel het fototoestel en de videocamera en leggen dit vast voor later als we weer thuis zijn. Als de kangeroe springend verdwijnt in het bos, gaan we weer op weg naar ons rijdend huis. Daar eten we bonensalade met in de magnetron gekookte aardappels en het smaakt toch lekker! Even een tussendoortje: we hebben hier al heel wat mango's gegeten mmmmmm zo lekker zijn de australische mango's. Na het eten schrijven we nog een stuk voor de blog, maar we hebben geen internetverbinding dus kunnen dit niet plaatsen en gaan dan ook maar naar bed om de volgende dag fris en fruitig verder te kunnen rijden. Dat doen we dan ook en gaan om 8.30 uur op weg. De bestemming is nog een vraag want we hebben diverse opties. Als we in Orbost bij een caravanpark komen bevestigt de eigenaar dat de Buchan Caves heel mooi zijn. Het is nog wel een eind rijden en het ziet eruit of er regen komt. We krijgen de tip dat er een camping is in Buchan dus hupsakee gaan we op weg naar de caves.
Het is nog wel een eind rijden en het ziet eruit of er regen komt. We krijgen de tip dat er een camping is in Buchan dus hupsakee gaan we op weg naar de caves. Buchan ligt boven aan een berg dus het is weer bergie op, maar wel op een brede weg dus goed te doen. (Ook hier hebben we dus geen internetverbinding dus weer niets op de blog kunnen plaatsen. Later blijkt dat onze credits op zijn en dat we voor de prepaid internetverbinding geld hadden moeten storten).

Aangekomen bij de grotten parkeren we de camper en zien we dat er inderdaad een camping is. Deze is op één tent na helemaal leeg. Het lijkt ons wel aantrekkelijk om hier een nacht te blijven, maar eerst gaan we kaartjes kopen voor een bezoek aan de grotten met stalagtieten en stalagmieten.

We gaan onder begeleiding van een gids de donkere grot in. Het is er soms heel smal en ook laag zodat we moeten bukken en we moeten goed uitkijken waar we lopen, maar mensen het is toch mooi!!!!

Hoe regenwater dat door het steen heensijpelt van die mooie figuren kan maken is echt een natuurwonder. Er zijn ook verschillende kleuren en soms lijkt het net of er diamantjes in de steen zitten.

Het was echt de moeite waard. Als we weer buiten staan besluiten we om op de berg te blijven overnachten en regelen dat dan gelijk. We verheugen ons er helemaal op dat het zo heerlijk rustig is en dat er geen andere caravans en campers zijn. We gaan een wandeling maken door het park en ontdekken dan kangeroes.

Natuurlijk fotograferen en filmen we deze tafereeltjes, want zoveel kangeroes hebben we nog niet in de natuur bij elkaar gezien.

moe met baby in buidel
 En dan....... als we terug komen bij de camper staat er vlak naast ons een camper. Het hele terrein is leeg, maar ze zijn "gezellig" dicht bij ons gaan staan. Aangezien de receptie al is gesloten verwachtten we niet meer overnachtingen op deze afgelegen camping. Hadden we gedroomd! Er komt een caravan het terrein op racen en die gaat ..... je raadt het vast al... aan de andere kant van ons staan. Daar gaat jammer genoeg ons nachtje bijna alleen op een camping. Als we 's nachts, zoals gewoonlijk voor onze nachtelijke sanitaire onderbreking van onze slaap gezamelijk naar het toiletgebouw lopen springt er ineens een kangeroe voor ons langs. Wat een belevenis! Dit was zo'n moment die je nooit meer vergeet en waar we nog steeds van genieten.

Tamara Slingerland-Verschuur zei

Die bonensalade komt me erg bekent voor haha. Zou die kangaroe ook van jullie geschrokken zijn? 2 meisjes in een pyama langs zien rennen is natuurlijk ook uniek hihi.