woensdag 24 november 2010

Lakes Entrance

Het weer in Lakes Entrance is hetzelfde als in Buchan: behoorlijk fris en bewolkt en ook internet werkt niet meer. Op naar Bairnsdale naar de Telstra shop om internet weer werkend te krijgen. Daar blijkt dat de credits op zijn en we betalen een nieuw bedrag. Na wat heen en weer gepraat wordt ons account gelijk weer geactiveerd zodat internet weer werkt. Terug in Lakes Entrance gaan we naar Woollies om proviand in te slaan. Op het menu staat viscurry. Rijst koken in de magnetron en de rest bereiden we in de campkitchen en..... de maaltijd is verrukkelijk met als dessert een mango met vanilleyoghurt. Het is 's nachts weer behoorlijk fris.

De volgende dag staat er een straffe wind waardoor het koud aanvoelt. We kleden ons warm aan en gaan op weg naar MacDonalds want daar kunnen we gratis internetten en we willen de blog over Sydney afmaken en plaatsen. Maar gratis betekent ook traag dus duurt het wel een tijdje en dan nog is de blog niet helemaal af en slaan we deze op als concept. We gaan bij de lokale C&A of V&D kijken en kopen nog wat kleding voor Ann. Gelukkig wordt het weer 's middags wat vriendelijker en gaan we lopend op weg om Lakes Entrance te gaan verkennen. Wat een toeristische plaats is dit, al is het totaal niet vol nu het nog voorseizoen is. Er zijn hier heel veel lakes(meren) in de omgeving en de ingang naar de zee zit hier, wat de naam van deze plaats verklaard. Er zitten hier zwarte zwanen met een rode snavel, wat een prachtige dieren zijn dit! Uiteraard gaan deze beauties op de foto en film. Een heeft een kleintje bij zich maar die is niet zo mooi zwart en rood maar wel koddig om te zien.
Het strand is hier prachtig. Er is een natuurlijke duinenrij en het strand is wit. Jammer dat het zo koud is, maar even later gaat het zonnetje schijnen en ploffen we neer op het zand om te genieten. Helaas het was maar tien minuutjes maar wel heerlijk.

Als we de planning voor de komende dagen klaar hebben, maken we een 3 gangen menu en tijdens het uitbuiken zien we opeens een prachtige lucht. Dit blijkt door de zonsondergang te komen, dus lopen we naar buiten om dit vast te leggen.

Door het lopen hebben we het weer warm en gaan dan ook met warme voeten naar bed. En als we wakker worden schijnt gelukkig het zonnetje weer en zoals overal horen we de vogels volop twinkeleren, krijsen enz.

We ontbijten buiten in de zon (met een eitje) en na de afwas gaan we op weg om een wandeling van twee uur te maken. Een wandeling van twee uur wordt bij ons meestal veel langer omdat we overal blijven staan om de natuur te bewonderen en te fotograferen of filmen.

Het is inmiddels lekker warm geworden en we genieten in de kleine haven van de zon.

Terug lopen we over het strand. De wind is gaan liggen en de zon brandt dus hebben we het lekker warm. De zee is zo mooi van kleur evenals de lucht. Na bijna drie uur zijn we terug bij de start.

Op het strand zagen we trouwens weer een dode vogel. Later horen we van Tammy (die blog komt nog) dat deze vogels uit Argentiniƫ komen en door uitputting in zee vallen waarna ze aanspoelen op het strand.

Lakes ziet er in het zonnetje gezelliger uit. Er zijn meer mensen en ook zijn er meer winkels en restaurantjes open. 's Middags spelen we midget golf en dat is lachen want Ann doet zo haar best maar bakt er weinig van en verliest dik van Karin.

met dikke trui

met jas

Unknown zei

Wat een leuke blog van jullie geweldige reis.

Het schijnt hier te gaan vriezen van het weekend.

Zielig hoor camperen met magnetron :) hahahaha

Liefs,
Annette

(Wij hebben ook een reisgids gehaald van Australie)