zaterdag 27 november 2010

Afscheid van Australië

Het is nu zaterdag 27 november 16.45 uur. Gisteren zijn we nog een dagje in Melbourne geweest. We zitten in de buurt van Melbourne op een camping en konden nu met de bus reizen (gelukkig niet met de trein). Binnen een half uur liepen we weer op de Queen Victoria Market en hebben daar wat gefilmd. We bezochten ook de Staatsbibliotheek. Mensen mensen wat een gebouw en wat een boeken, pc's, kranten enz. en alle afdelingen die ze hebben en waar je gratis alles kunt inkijken. Geweldig! Na de bibliotheek namen we het gratis toeristentrammetje en deden een rondje door de city van Melbourne.

in het trammetje
Onderweg stapten we uit bij The Waterfront (de docks) en wandelden daar ook wat rond.

Het was trouwens weer prachtig weer en lekker warm, maarrrrrrrrrr .......... 's middags kregen we toch een hoosbui. Zo erg dat sommige straten onder water stonden (wel tot aan je enkels). Gelukkig zaten wij op dat moment weer in het trammetje en stapten pas uit nadat de zon weer scheen.

De trouwe bloglezers kennen vast deze foto nog wel:

Binnen in de kegel ziet het er voor een deel zo uit:

dit is de bovenkant

dit de onderkant

Rond 17.00 waren we weer bij de camper. We hebben in de badkamer die hier aanwezig is onze haren geverfd. Ja ja we willen er toch nog een klein beetje netjes uit blijven zien. Vanmorgen zijn we een wandeling gaan maken in de buurt en onderweg bij een kapper naar binnen gelopen en nu zijn ook onze haartjes weer een stukje korter en onze portemonnee is na deze reis ook een heel

stuk leger. Terug op de camping zijn we de koffers gaan inpakken en hebben we de camper schoongemaakt zodat we morgenochtend alleen de koelkast nog hoeven leeg te halen (nou ja er is bijna niets meer) en schoon te maken. Morgen rond 13.00 uur gaan we naar Maui de camper inleveren en vertrekken we naar het vliegveld voor ons bezoek aan Nieuw Zeeland. Of we daar kunnen internetten met onze laptop weten we nu nog niet. Dus als jullie niets meer van ons lezen dan....... zijn we niet ondergedoken hoor, maar wel aan het reizen zonder internetverbinding.

We willen de mensen die hebben gereageerd op een of meer van onze blogs bedanken voor de leuke reacties. Wij vinden het heel leuk om te merken dat de blog wordt gelezen. Rosita jouw reactie vonden we heel bijzonder. Je hebt een lieve zus en (schoon)broer. We vermoeden (en dat lazen we op de blog van die twee schatten) dat jij ook lief bent. Hoop dat je ons kunt blijven volgen in NZ.

We gaan zo meteen eten koken en dan tja dat weten we nog niet. We hebben wel een vreemd gevoel dat we afscheid gaan nemen van dit prachtige land (ook al heeft het meer geregend dan we hadden verwacht),maar gaan de nieuwe uitdaging in Nieuw Zeeland met enthousiasme aan.

Tamara Slingerland-Verschuur zei

Dat klopt, ik heb het liefste zusje van de wereld en die koester ik.
Lieve meisjes, wij wensen jullie een heeeele goede vlucht en een vreselijk leuke tijd in Nieuw Zeeland. We blijven in contact he?
Knuffel van ons.

Anoniem zei

Lieve Karin en Ann,

Met heel veel plezier en bewondering heb ik kunnen lezen en genieten van jullie reis in Australië. Mooie foto's, jullie zien er goed en uitgerust uit.
Jullie zijn heel veel ervaringen en kennis rijker geworden.
Nu in Nieuw Zeeland.
Wacht in spanning af op jullie vervolg in Nieuw Zeeland. Ik wens jullie nog heel veel plezier en een leuke tijd in het tweede deel van jullie reis. Heel veel liefs en een dikke knuffel van,