vrijdag 3 december 2010

Luchthavenperikelen en .......

Jaaaaaa we hebben weer internet dus kunnen weer bloggen tenminste..... als we tijd hebben niet in de middle of nowhere zitten, maar nu komt de eerste uit Nieuw Zeeland.

De laatste dag in Australië staan we bijtijds op want we moeten om 10.00 uur weg zijn van de camping. We hebben de dag ervoor gevraagd of we wat langer mogen blijven omdat we 's middags pas vertrekken. Nu dat kon wel maar tegen een bedrag van A$ 20,-- en dan nog maar tot 12.00 uur. Als je weet dat een hele nacht 36,-- dollar kostte begrijp je wel dat we daar niet op in zijn gegaan. Dus precies 10.00 uur rijden we de poort uit en gaan we op weg naar Maui om de camper in te leveren. Dit gaat redelijk snel en de dame van Maui belt voor ons de shuttlebus die ons naar het vliegveld brengt. We moeten wel een half uurtje wachten, maar we hebben tijd genoeg. De shuttlebus blijkt helemaal voor ons te zijn en na een minuutje of twintig rijden zijn we aangeland bij de internationale terminal. Wij op zoek naar de balie en zien dan onderweg op het scherm dat we vertraging hebben. Shit we vertrekken niet om 15.55 uur maar om 18.30 uur. Daar zit je dan op het vliegveld. Afijn we maken er het beste van en vragen aan de dame aan de incheckbalie of we onze koffers mogen wegen. Dat mag en natuurlijk is er weer bij de één wat ondergewicht en bij de ander teveel dus wordt er druk geshuffeld met de bagage (sorry mam o.a. je boek is achtergebleven, je krijgt wel weer een nieuwe). De uiterst vriendelijke dame aan de balie laat ons om kwart over een inchecken en ziet wat overgewicht door de vingers. Daarna krijgen we twee bonnen van haar met een waarde van elk twintig dollars zodat we wat kunnen eten op kosten van Qantas. Ze geeft er tips bij wat we het beste kunnen doen en dan gaan we op weg naar een cappucino. Na een tijdje gaan we een maaltijd scoren en ten slotte gaan we door de douane - lange wachttijden - en krijgen we ons uitcheckstempeltje in het paspoort. Dan volgt het wachten en wachten en wachten tot we eindelijk om half zeven het vliegtuig in mogen. De vlucht verloopt rustig, we eten lekker couscous en krijgen een ijsje toe. Na aankomst stappen we met onze koffers in de shuttlebus van het hotel en na de normale administratie in het hotel kunnen we om drie uur 's nachts naar onze luxe kamer. Zonde zonde dat we hier niet langer van kunnen genieten want we zijn doodmoe en weten niet hoe snel we ons bed in moeten duiken. Ruimte is er genoeg want we hebben ieder een kingsizebed (het sliep zooooooo lekker). De volgende morgen een wake up call en dan douchen (lekker op je blote voeten) en met de shuttlebus terug naar het vliegveld waar we snel wat te eten kopen en informatie over Nieuw Zeeland halen voordat we weer in een shuttlebus stappen om naar Maui te gaan. We krijgen weer een dvd te zien over de camper en ontvangen overige nuttige informatie. We krijgen zelfs een kacheltje mee en bestellen zelf nog een luifel en dan hupsakee weer op weg voor ons volgende avontuur. We rijden naar Manukau een suburb van Auckland en blijven daar twee nachten. Pffffff dat was een flinke klus. De volgende blog gaat over Auckland en daar hadden we een hoogtepunt, maar daarover later meer.

Ina van Bergen zei

Lieve Ann en Karin,
Bedankt voor jullie geweldige berichten!!! 'k Heb -stiekem- met jullie meegereisd en heb ervan genoten.
Ben donderdag weer teruggekomen op Mt. Tamborine -regen/regen en koud- na 3 weken: Sydney-Adelaide-Kangaroo Island-Melbourne. Een bijzonder fijne tijd in Nw. Zeeland en hoop dat het weer daar beter en warmer is dan hier. Gr. Ina