zondag 19 juni 2016

19 en 20 juni van Aberlour naar Blair Athol

Correctie op de vorige blog.

Die blog geeft niet de juiste volgorde van de reis (dat krijg je als het zolang duurt voordat je het verhaal gaat beschrijven). Tijdens het verblijf in Inverness zijn we naar Culloden gegaan en rond Loch Ness gereden. De volgende ochtend vertrekken we naar Aberlour en bezoeken onderweg de Glen Fiddich distilleerderij. Ik pik het verhaal weer op als we vertrekken van Aberlour naar Blair Athol.

Eerst maar wat foto's die we onderweg maken. Zoals al eerder gemeld gebeurt dit regelmatig vanuit de bus terwijl we rijden en soms is dat ook te zien aan de kwaliteit.

Tijd om te stoppen en wat boodschappen te doen. Dit is het plaatsje Ballater, dit ligt even voor Balmoral Castle. Dit kasteel/zomerverbllijf van de Engelse koninklijke familie hebben we al eens bezocht dus wij slaan dit nu over. De temperatuur is hier best aangenaam.

Glenmuick Parish Church

eenzame kiltdrager in een achteraf straatje
We zien dat er langs de weg een kasteel staat aangegeven en stoppen om te gaan kijken of het de moeite waard is dit te bezichtigen.

Het Braemer Castle geeft een heel andere aanblik dan de kastelen die we tot nu toe hebben gezien en toch besluiten we dit kasteel niet binnen te gaan bezichtigen, maar genieten wel van de omgeving voor we verder rijden richting Blair Athol.

Onderweg komen we door het skigebied van Schotland en passeren de Glen Shee Pass. Prachtig is het hier en als we een grote open ruimte zien parkeren we om te genieten van de omgeving. Dan zien we ineens een kudde herten over de heuvels aankomen. Snel fototoestel in de aanslag en vastleggen.

ja heus dat is sneeuw

daar komen de herten aan
even dichterbij halen

Terwijl we staan te kijken en te fotograferen komt de kudde steeds meer onze kant op lopen. Wat een mooie beesten!

Helaas we moeten weer verder want we willen in ieder geval ook Pitlochry nog bezoeken want we hebben goede herinneringen overgehouden aan ons bezoek een aantal jaren geleden.

Tijdens onze wandeling door Pitlochry is het echt warm en dat zijn we niet meer gewend dus pfffffff.

We rijden nu echt door naar de camping in Blair Athol want morgen gaan we redelijke vroeg met de iedereen Blair Castle bezoeken.

Tamara Slingerland-Verschuur zei

Mooi die panorama foto's en die herten!! wij zijn wel in dat kasteel geweest, trouwens ook in Glenfiddich distileerderij maar dat is zo lang geleden en de fotoboeken kan ik niet tevoorschijn halen haha.