maandag 11 oktober 2010

Camper

Gisterochtend hebben we ons tijdelijke huis c.q. vervoermiddel voor de komende zeven weken opgehaald. We hebben de camper Wim genoemd, naar het nummerbord. Na instructies te hebben bekeken via een dvd speler konden we wat onwennig instappen en weg rijden. In het begin best wel spannend maar al gaandeweg gaat het steeds beter. We gingen op weg naar Mossman en waren daar binnen twee uur op de camping. De weg ernaar toe was heel erg mooi! Door de bergen en langs de kust. We zagen veel groen o.a. palmbomen en hadden prachtige uitzichten. Jammer dat het weer tegen viel, veel buien. Op de camping kwamen we erachter dat er geen elektriciteitskabel in de camper aanwezig was. Gelukkig konden we die lenen van de campingbeheerders dus hadden we elektriciteit. Op de camping hebben we  ons huisje ingericht - dus de tassen uitgepakt - en hebben we onze eerste zelf gefrabriceerde maaltijd (pasta) verorberd. We genoten ook van de vele vogels. Er vloog een paar keer een kolibrie onze camper binnen dus ook weer zo'n aparte ervaring. We hadden vooraf boodschappen gedaan want Maui verstrekt geen voedsel hahahaha. Dank zij de tips van Fred en Tammy en van Ina waren we niet helemaal vreemd hier en dat vonden we erg prettig. Bedankt lieve mensen! Vanmorgen besloten we vanwege het slechte weer in Mossman om weer richting Cairns te vertrekken. Volgens een andere kampeerder zou het voorlopig blijven regenen en bovendien was Ann lekgeprikt door de muggen met als resultaat een derde borst oftewel een heel grote bult(en). We vertrokken rond half negen en zijn onderweg gestopt bij Maui om een kabel op te halen en daarna doorgereden naar Cairnsvilla & leisure park (ja ja Tammy en Fred we volgen jullie en vinden het leuk om te zien waar jullie waren). Intussen zijn we met de bus naar het centrum van Cairns gegaan en hebben geregeld dat we morgen met camper naar Kuranda rijden daar parkeren en een bus brengt ons dan naar de trein. We rijden met de trein en gaan met de kabelbaan boven de boven de bomen weer terug naar de parkeerplaats. Dat lezen jullie vast de volgende keer. Voor nu groeten uit Cairns (we gaan nu de was doen).

Tamara Slingerland-Verschuur zei

Wat vreselijk jammer van het weer! En wat een mutsen om jullie die kabel vergeten mee te geven.
Veel plezier in Kuranda! en het heen en weer reizen. Zowel de trein als de kabelbaan is erg mooi. Voordeel van de regen is dat waarschijnlijk the Barron waterval mooi groot is.
XX

Unknown zei

He AnKa,

Wat een avonturen allemaal. Geniet er lekker van. Idd jammer van het weer, maar dat zal vast snel weer bij trekken. Fijn, dat jullie "Wim" ook inmiddels hebben ontmoet. Neem hem maar lekker mee op sleeptouw. Hopelijk laten de muggen je snel met rust Ann. Die stomme beesten moeten jou ook altijd hebben he. Nou meiden, veel plezier.....en tot de volgende blog. We kijken naar jullie uit !

X,
Jose

Unknown zei

Nou, wat een avonturen beleven jullie, zeg ! Jullie zullen wel genieten met volle teugen. Groetjes uit Limbabwe.

Anoniem zei

Heel leuk dat reisverslag met schitterende foto's.
Overigens de tragiek van de muggen kan je voorkomen door DEET te kopen. Het is het enige middel dat insecten afweert en met name muggen moeten niets van je weten. Nog een fijne reis verder.